Economy

  • Tämä lento oli paluulento keikkamatkalta Tukholmasta maaliskuussa. Samoin kuin menolennon kohdalla, konetyyppinä oli aluksi Embraer 190, mutta jossakin vaiheessa konetyypiksi vaihtui Airbus A319. Valitettavasti tämä oli meille huono muutos, sillä kahdestaan matkustaessa Embraer 190 olisi ollut parempi sen 2+2 istuinkonfiguraation…

    Jatka lukemista

  • Maaliskuussa olin puolisoni kanssa kahdestaan konserttimatkalla Tukholmassa, ja matkustimme sinne Finnairin siivin. Ostin lennot melkein viisi kuukautta aikaisemmin, ja käytin aiemmin Lissabonin lennoista Finnairilta saamani alennuskoodin, jolla sai alennusta 20 euroa matkustajaa kohden. Tämä on ainoa kerta, kun olen saanut…

    Jatka lukemista

  • Olimme perheen kanssa viettämässä pitkää viikonloppua Madridissa helmikuussa, ja tämä lento on paluumatkamme sieltä. Lento on ostettu Finnairilta, mutta Finnairin Madridin lennot operoi Iberia. Lennolle oli saatavilla korotuspyyntö businessluokan jonotuslistalle 10 000 Avioksella. Lentoaika oli 4 tuntia 10 minuuttia, joten…

    Jatka lukemista

  • Helmikuussa olimme perheen kanssa Madridissa, joka valikoitui kohteeksi suorien, järkevään aikaan lähtevien ja saapuvien, sekä kohtuuhintaisten lentojen vuoksi. Kovasti suunnittelin ensin matkaa Andalusiaan sekä siellä erityisesti Sevillaan, mutta tällä kertaa kohde vaihtui koska järkeviä lentoja ei löytynyt. Lennot ostettiin Finnairilta,…

    Jatka lukemista

  • Olimme perheen kanssa tammikuussa lomalla Prahassa ja tämä lento oli paluumatkamme tuolta matkalta. Konetyyppinä lennolla oli Airbus A319. Tässä konetyypissä on kolme paikkaa käytävän molemmilla puolilla, joten se sopii meidän kolmihenkiselle perheelle paremmin kuin menomatkalla käytössä ollut Embraer 190. Saimme…

    Jatka lukemista

  • Herätys uudenvuodenpäivän aamuna kello 6 oli karu. Vaikka en varsinaisesti uutta vuotta juhlinutkaan, muutama lasi skumppaa tuli nautittua eikä nukkumaankaan tullut mentyä ennen kuin kotoa ikkunasta katsotut keskiyön ilotulikset hiljenivät. Unet jäivät siis lyhyeksi ja sen lisäksi nopea kurkkaus ikkunasta…

    Jatka lukemista

  • Tämä lento oli viimeinen osa perheemme paluumatkaa Italiasta. Lennon operoi Norra, mutta sitä lennetään Finnairin palvelukonseptilla. Konetyyppinä reitillä käytetään ATR 72 -potkuriturbiinikonetta. Istuinkonfiguraatio tässä konetyypissä on kaksi paikkaa käytävän molemmilla puolilla, joten tämä konetyyppi on ongelmallinen kolmen hengen perheelle, sillä…

    Jatka lukemista

  • Heinäkuussa perheen kanssa tehty Italian matka päättyi Venetsiaan, josta lensimme takaisin Suomeen. Reittiä operoi Nordic Regional Airlines mutta käytössä on Finnairin palvelukonsepti, joten käytännössä lento on kuin mikä tahansa Finnairin lento. Lennon lähtöaika oli 9:50 ja saapumisaika Helsinkiin 13:40, joten…

    Jatka lukemista

  • Lensin tämän lennon osana perheeni lomamatkaa Italiaan. Vietämme kesäisin paljon aikaa Kainuussa, joten tällä kertaa lähdimme reissuun sieltä vaikka asummekin Helsingissä. Näidenkin Helsingin ja Kajaanin välisten maakuntalentojen tulevaisuus on koko ajan vaakalaudalla, joten hyödynnämme tätä mahdollisuutta mielellämme kun se vielä…

    Jatka lukemista

  • Olin taas työmatkalla Lontoossa ja economyluokan lipuilla liikenteessä. Konetyyppinä oli sekä meno- että paluulennolla laajarunkoinen Airbus A350, jonka uusittua businessluokkaa olin tosi kiinnostunut testaamaan. Mahdollisuutta korotukseen rahalla ei ollut, joten pari päivää lentojen ostamisen jälkeen tein korotuspyynnön jonotuslistalle Avioksia käyttäen.…

    Jatka lukemista